vineri, februarie 09, 2007

Ciudăţeniile mele - ca să zic aşa

După ce mi-am zis cinci secrete, tre' să zic acum patru ciudăţenii. Păcat e că astea două se cam încalecă. Dar să văd ce-mi iese:

1. Ca şi pe Minchas, mă sperie aspiratorul de-mi vine să mă urc pe pereţi. Eh, pe-o uşă am urcat odată şi nu mai încerc, că m-am lăţit pe jos de toată frumuseţea. Urc în schimb în vechia-mi ascunzătoare: biblioteca. În goana mare, arunc volumele în toate părţile, împrăştii hârtiile care-ncotro, mai şi derapez, da' ajung într-un târziu la locul mult dorit. Vă spun, mă-ngrozeşte dihania aia huruitoare de nu-i advărat!
2. Când s-a zis cu aspiratorul, vine rândul spălatului pe jos. Ei, asta-i altă poveste. Au ai mei un fel de tălpice albă, pufoasă, pe care-o înmoaie într-o soluţie frumos mirositoare şi, cât timp spală cu ea parchetul, eu mă ţin coadă după ea. Naiba ştie ce mă fascinează la ea, cred că-i o chestie viscerală, ceva atavic, deşi mă-ndoiesc că suratele mele din Tibet (parcă de-acolo-s eu) au avut vreodată ocazia să vadă o aşa arătare.

3. Când sună cineva la interfon, io-s primul care vine la uşă. Ştiu, ştiu, n-are niciun rost, că tot nu pot apăsa pe butoane şi nici deschide uşa, da-mi place nevoie mare să reacţionez la sunetul ăla. Mă atrage ca o sirenă pe marinari. Şi la fel reacţionez şi când aud motorul, apoi bipul închiderii centralizate al maşinii alor mei. Am auzul fin - ce naiba, doar îs pisică - şi-l ţin tot timpul treaz, gata să mă alerteze de orice modificare a cursului firesc al vieţii mele... aaah... tihnite.

4. Îmi plac înălţimile. Nu ştiu dacă asta-i o ciudăţenie numai a mea, da' ştiu că sunt seri când n-am altceva în gând decât să le sar alor mei în braţe, pentru ca de acolo să am acces la spaţii mai înalte. Aţi văzut filmarea cu frigiderul, nu? Ei, de-atunci am ajuns şi pe cabina de duş, şi pe mobila de bucătărie, şi pe toate uşile din casă, am vrut să urc chiar şi pe galeria draperiilor, da-i numa' o tijă din fier lucios şi mi-am dat seama la timp că am toate şansele să plonjez în cap drept în chiuvetă. Boală grea asta, vă spun.

Dau leapşa mai departe imperialului Grişka.

2 comentarii:

  1. Anonim5:03 p.m.

    eh... numa eu stiu de cite ori cazui in capsoru meu pufos; cel mai mult imi place sa sar de pe un dulap suspendat pe altul in bucatarie; am reusit chiar performanta sa descompletez un set de cesti de cafea care se lauda a fi incasabil. (setul sau cestile? uf ce complicat acord pentru mustatile mele). Vezi bai ninja ca nu e ca-n filme...

    RăspundețiȘtergere
  2. Anonim1:37 p.m.

    Miaauu, Axi, abia acu' am văzut că m-ai invitat la o leapşă... Şi, cum io mi-s tare poznaş, m-am grăbit să intru în joc...
    Ba înca îţi mai spun şi aici un secret/ciudăţenie de-a mea: îmi place să mă urc pe rufele puse la uscat, numai că e cam incomod să tragi un pui de somn pe sforile alea! Motiv pentru care zău că mi-s cam supărat...

    RăspundețiȘtergere